اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

غرب‌زده‌ها از اتحاد دو ملت ایران و عراق ناراحتند

امام جمعه دلوار گفت: برخی از ورود و غارتگری غرب راضی اند اما نمی‌توانند دو ملت ایران و عراق را متحد و همدل در کنار همدیگر ببینند و مکرر در فضای مجازی و رسانه‌ها شایعه پراکنی می‌کنند.

غرب‌زده‌ها از اتحاد دو ملت ایران و عراق ناراحتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنگستان، حجت‌الاسلام علی زاهددوست  در خطبه‌های نمازجمعه امروز دلوار با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان اظهار داشت: معرفت و شناخت مقام امامت و ولایت ، انتظار فرج ، دعا برای ظهور و پایبندی به عهد و پیمان با حضرت ولی‌عصر (عج ) از وظایف منتظران واقعی آن حضرت برشمردند و گفتند مهمترین وظیفه ما این است که با رعایت تقوا و ترک گناه زمینه‌ساز ظهور و فرج حضرت باشیم.

امام جمعه دلوار بیان کرد:امنیت بی‌نظیر امروز کشور آن هم در منطقه‌ای که پر از آشوب و جنگ و ناامنی است گواهی بر مجاهدت‌های مخلصانه و گمنام سربازان مخلص امام زمان عج در وزارت اطلاعات است.

وی ادامه داد: اگر تاکنون توطئه‌های دشمنان و گروه‌های تکفیری مانند داعش در ارتباط با ایران کارگر نبوده، بخش اعظم آن به تلاش‌ها و مجاهدت‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) باز می‌گردد.

زاهددوست عنوان کرد: از تلاش‌های شبانه‌روزی  و چشمان بیدار و تیزبین سربازان گمنام در حفظ امنیت جمهوری اسلامی ایران قدردانی و سپاسگزاری می‌کنیم

وی با بیان اینکه کارنامه  سپاه در ۴۰ سال گذشته درخشان  و ممتاز است گفت: رفع خطر گروه‌هاى تجزیه‌طلب سال‌هاى اولیه انقلاب ، مجاهدت هشت ساله جنگ تحمیلى ، حضور موثر و پرقدرت در عرصه سازندگى کشور ، ارتقاء توان نظامى بازدارنده و حضور در میان مردم در شرایطی بحرانی نظیر  زلزله و سیل و ده‌ها خدمات مهم و موثر دیگر به انقلاب و ملت ایران باعث شده که امروز همگان باور کنند که سپاه فراتر از یک نهاد نظامی و  انقلابى عمل کرده  و در واقع، مصداق واقعی این کلام امام راحل است که «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.»

خطیب جمعه دلوار یادآور شد: جهانیان باور دارند که اگر تلاش‌هاى ایران نبود القاعده و طالبان افراطى سراسر افغانستان را مى‌گرفتند و در سال‌هاى اخیر نیز این جمهورى اسلامى بوده که در سوریه و عراق، به مقابله با تروریسم پرداخته است.

وی ابراز کرد:  سپاه با حضور مؤثر در منطقه، ، مانع از تحقق طرح تجزیه کشورها توسط تروریست‌ها شده که نابودى داعش در عراق و سوریه از آن جمله است.

  زاهددوست خاطرنشان کرد: امروز حزب‌الله لبنان با توان موشکى بالا ، سد مستحکمی بر سر راه رژیم صهیونیستى شده و انصارالله در یمن، با توان موشکى خود پاسخ تجاوزات  آمریکا و سعودى را مى‌دهد.
 تمام این دستاوردها برگرفته از احیاى روحیه خودباورى در میان ملت‌هاى منطقه توسط جمهورى اسلامى و به‌ ویژه سپاه پاسداران است.

وی افزود:  به فضل الهی امروز  سپاه به مرحله‌اى رسیده که توانسته اعتماد ملت‌هاى منطقه را نسبت به نیروهاى مقاومت و هم‌چنین نهاد مقدس سپاه جلب کند 

امام جمعه دلوار اظهار کرد: در سیل اخیر مردم  عراق به پاسخ قدردانى از ملت ایران و سپاه، ۷۵ هزار دلار براى کمک به سیل‌زدگان جمع‌آورى و ارسال کردند و نیروهاى حشدالعبى عراق با انبوهى از کمک‌هاى مردمى عراق به یارى مردم سیل‌زده جنوب شتافتند.

وی بیان داشت:متأسفانه آنهایی که از ورود غربی‌ها و کشورهای اروپایی ذوق‌زده می‌شوند و جلوی غربی‌ها فرش قرمز پهن می‌کنند امروز از ورود نیروهای مردمی حشدالشعبی اظهار نگرانی می‌کنند..‌

زاهددوست گفت:اینها از ورود و غارتگری غرب راضی‌اند اما نمی‌توانند دو ملت ایران و عراق را متحد و همدل در کنار همدیگر ببینند و مکرر در فضای مجازی و رسانه‌ها شایعه پراکنی می‌کنند.

وی اضافه کرد:همین‌ها از هر حرکت ارزشی و برگزاری برنامه‌های معنوی و فرهنگی ناراحتند و جلوی آن مانع تراشی می‌کنند.مثلا اخیرا گفته‌اند و در فضای مجاری دامن می‌زنند که شهرداری‌ها و مردم جشن نیمه شعبان را برگزار نکنند و هزینه‌های آن را صرف کمک به سیل‌زدگان بکنند.

 امام جمعه دلوار عنوان کرد:کمک به سیل‌زدگان خوب است و همه ما دغدغه آن داریم اما حالا چطور شده که  موقع برگزاری جشن نیمه شعبان شماها نسبت به سیل‌زدگان دغدغه‌مند شدید.

وی افزود:جالب است کسانی این حرف‌ها را مطرح می‌کنند که خیلی مواظب‌اند خط کت و شلوارشان شکسته نشود و حتی تا امروز قدمی هم برای امدادرسانی سیل‌زدگان برنداشته‌اند.

زاهددوست تأکید کرد: از نظر اینها یک طلبه و آخوند در بحران‌های کشور اگر در خانه و مسجد بنشیند محکوم است و حتی اگر کنار مردم برود و هم‌دردی بکند و امدادرسانی بکند هم محکم است یک پاسدار و بسیجی هم همین‌طور ، علت این است که اینها اساسا با جریان ارزشی و حرکت ارزشی مخالفند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول